onsdag 9 september 2009

ÄNTLIGEN KLAR!!!

Jabba, nu är jag äntligen klar med hela ominstallationen av min dator. :-)

Det tog 2 dar, först skulle allt vi skulle ha kvar sparas på en extern hd och sedan var det ett problem med Marlenes mail, den gick inte att exportera :-(

Men det löste sig till slut. Igår försökte jag lägga in windows 7, det funkade helt ok förutom att vi inte kunde få in mailen och att en av mina hårddiskar inte syntes.

Så i morse var det bara att gå tillbaka till det som funkar bäst, windows xp med sp3 :-)
Nu är det klart, det tog hela kvällen att få in alla inställningar, program och annat smått och gått.

Jag säger då det, en krånglande dator kan få vuxna män att gråta :-D
Och då kan jag ändå det här med datorer efter att ha satt ihop ett par, varav den vi använder nu är en av dem.

Ganska skönt att få ominstallera allt, bli av med en massa skit. Dessutom går allt lite fortare nu.

2 kommentarer:

  1. Marlénes mail har krånglat förr... Maken har svettats och svurit över den, det vet jag ;-) Men jag har för mig att han fick till det till slut i alla fall.

    Krånglande datorer kan få den lugnaste man att svära, svettas och bli sur som ättika ;-)

    SvaraRadera
  2. Vicken tur jag har som har så duktiga män runt mej :-)

    SvaraRadera