söndag 16 augusti 2009

Nu är den sluuuuuuuut


Igår kväll bestämde jag mig för att äta upp min godispåse. Den jag köpte på Öland för 3 veckor sedan. Igår var det värt 10 points :-D

Under dagen hade vi städat...eller vi och vi....Marléne. På kvällen kände jag mig lite som en smitare. Vi började med att röja sovrummet och bestämde att vi skulle ta bort ett jalusiskåp. Den var stor och tog mycket plats. Sedan rensade vi skrivbord oxå. Eftersom typ 90% av prylarna och pappren var/är Marlénes så fick hon plocka med det. Jag gick ut med hund. Lagade lunch. Sedan satte vi upp hyllor på väggen istället för skåpet. Efter det förberedda jag inför middagen och sedan lagade densamma. Gick en 30min långpromenad med hund och på kvällen åkte jag och handla medan Marléne slutförde städningen/plockandet.

Jag HATAR att städa och med tanke på hur slarvig jag är så är det lite konstigt att jag är dålig på att hålla ordning. Nu har det blivit betydligt bättre. Jag lagar mat med glädje, tycker det är skönt att diska och har inget emot att tvätta och vika tvätt men städa...nä.

Jag städade inte speciellt mycket igår och kännde mig som sagt som en smitare. Fast jag satt ju inte och rullade tummarna direkt :-)

Idag fick jag dock min dos av städningen. Vi forsatte att plocka och göra rent och jag tvättade badrummet. Nu är det bara lite kvar så har vi ett rent hem igen. Det har inte direkt varit skitigt men har man 4 pers med astma och allergier så gäller det att hålla efter så att det inte blir för skitigt.

4 kommentarer:

  1. Laga mat, ja. Tvätta, ja. Diska, tack-o-lov för diskmaskin! Städa, nej. Det är vad jag tycker.

    Hoppas att godiset var värt sina points!

    Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Jupp, det var värt det. Räckte hela kvällen.

    SvaraRadera
  3. Tack för lunchen och trevligt sällskap av hela familjen!

    SvaraRadera
  4. Jag är rätt så nöjd med veckans resultat. Tack för hjälpen!

    SvaraRadera