torsdag 13 augusti 2009

Dags att flytta ut

Jaha, då var det dags att flytta ut....viktväktar grejerna ur vårat garage. Vi ska köra dem till den nya lokalen vi ska använda i Södertälje. Vi fick ju inte vara kvar på Dalgatan så sista dagen vi jobbade i Södertälje innan semestern så packade vi in allt i två bilar och körde hem till oss. Vi hade inte fixat klart med den nya lokalen innan semestern.

Idag efter lunch kommer vi att köra prylarna till Fornhöjden i S-tälje. Snacka om avsides lokal :-(

Nästa torsdag öppnar vi och jag ser verkligen inte fram emot att jobba där. Det beror nog på att jag har tappat kontakten en smula och känner mig klar med vv i s-tälje. Under hösten förra året och våren i år har jag haft företagsklasser på torsdagarna och då satt Marléne som kassör i s-tälje. Jag har ingen riktig koppling kvar med medlemmarna. Fast å andra sidan så är det många återfallsförbrytare så jag har träffat dem tidigare :-).

Jag tycker ändå att det ska bli intressant att se hur mycket folk det kommer nästa vecka men jag kan inte påstå att jag ser fram emot att jobba där. Enda fördelen är väl att jag kan passa på att hälsa på mina föräldrar när jag ändå är i närheten.

Vi får se om lusten kommer tillbaka när vi väl kommer igång men det jag mest hoppas på är att jag får ett eller ett par företag på torsdagarna så jag slipper sitta i kassan där.

7 kommentarer:

  1. Vad äter ni till lunch på måndag?

    SvaraRadera
  2. Har inte planerat så långt än... vad önskas?

    SvaraRadera
  3. Ja, jag har ingen aning. Jag tillagar det jag blir tillsagd att laga :-D

    SvaraRadera
  4. Utan vitlök, inte surströmming, helst ingen pepparrot. I övrigt går det nog bra.

    SvaraRadera
  5. Tris att det känns så och att flytta till lokal i Fornhöjden...det går utför...ni måste ju ha en lokal hyfsat centralt! gud så trist att höra att blivit så här. Hälsa ALL på torsdag och gör så gått det går:)

    SvaraRadera
  6. Marie:
    Måndagens lunch blir Lövbiff med Senap & Paprikasås och ris. Bara 3,5 points plus riset! Det är jättegott! Serveras senast 12.00. Ska vara i skolan 13.00.

    SvaraRadera
  7. OK. Kommer senast 12.00. Ska försöka komma tidigare. :-)

    SvaraRadera