lördag 1 augusti 2009

Att äta eller inte äta...

...det är frågan.


Godispåsen här ovanför inköptes förra lördagen och har alltså överlevt fram tills idag. Och nu kommer samma dilemma som förra lördagen. Äta eller inte äta?!?
Först en liten uppdatering hur det går för mig i min kamp mot vågen. I måndags visade vågen 103,8kg, jag hade alltså gått ner 2,1kg och 4,8kg sammanlagt sedan vi satte igång den 13 Juli. 2,1kg med en lördag där vi fick äta. :-) Vi var på marknad i Byxelkrok och innan så var vi och köpte lördagsgodis. Jag fick ihop 166g, 10 points var påsen värd kom jag fram till. Efter marknaden åkte vi och köpte kroppkakor och åt dem hemma. Och på kvällen skulle vi äta Taco. Så nog skulle det bli en dag som jag skulle dra över mina points. Jag tänkte spara godiset till kvällen. Och när så kvällen kom så insåg jag att jag inte var sugen på godis. Det var inte värt det. Varför köpte jag godis då om jag inte var sugen?!? Ett av skälen var väl att jag inte visste om jag skulle bli godissugen eller inte. Ett annat skäl var att inte stressa upp Marléne över att jag är "duktig" som avstår när hon inte kan och köper. Till hennes försvar så tycker jag hon gjorde en bra insats som bara köpte ett hekto godis.

Nu har den här godispåsen legat synligt på skrivbordet i en vecka och påsen är fortfarande oöppnad. Vi får se om jag äter den eller inte ikväll. Vi ska över och grilla till grannarna. Fläskfile och hemgjord potatissallad, så lite points. Och ingen alkohol blir det heller, i alla fall inte för Marléne. Jag får se om jag tar med några öl eller inte, men det känns lite som med det här godiset. Frågan om det är värt det?!? Skippar jag både öl och godis ikväll så kommer jag ha fortsatt bra viktminskning. Jag har stått still ett par dagar nu. Jag var lite hängig och sjuk tisdag onsdag, och genast gick jag upp i vikt. Antar att kroppen samlar vätska när man är sjuk. Det var inte förrän igår som det var ner sedan i måndags, 4 hekto. Och det blev 3 hekto till idag på morgonen. Sammanlagt 0,7 den här veckan. Vilket är bra, MEN man har de föregående två veckornas resultat i bakhuvudet och det skulle vara kul att klämma till med 1,9 sammanlagt till på måndag för då hamnar jag under 102kg. Samtidigt ska man leva oxå... Jag tycker om godis och håller jag mig ifrån det allt för länge så finns risken att jag spårar ur när jag väl börjar äta det igen. Jag har varit med om det förut.

Jag får väl återkomma om godispåsen är kvar eller inte imorrn :-D

1 kommentar:

  1. Nu börjar jag bli nyfiken på hur det gick med godispåsen ;-)

    SvaraRadera