måndag 13 juli 2009

Visa sin manlighet

Satt just och tittade på svts morgonprogram där de pratade om de två IDIOTERNA som dog igår då de hade surfat på taket på en bil. Män i tjugoårsåldern som gör korkade saker för att bevisa sin manlighet. Ibland skäms jag att jag tillhör det manliga släktet. De skulle bevisa att de är tuffa, att de inte fegar ur. Tydligen så hade föraren sagt nej 3 ggr innan han till slut gav med sig, han borde bevisat att han är en man genom att stå emot idioterna. Tydligen var även alkohol inblandad, men sorgligt nog så gör män de här idiotiska sakerna även i fullt nyktert tillstånd.
Vi män bevisar vår manlighet genom att, ta hand om våra barn och umgås med dem. Ge dem kärlek och guidning genom livet. Vara en förebild för ungdomar runt omkring oss. Tar ansvar för våra handlingar och tänker innan vi gör något. Respekterar kvinnorna vi bor med och som vi möter i våran vardag. Det är ett mycket bättre sätt att bevisa sin manlighet än genom att åka skidor nedför Mount Everest eller bil surfa.

4 kommentarer:

  1. Du är en riktigt man som varken bilsurfar eller super :-) Håller med i allt du skriver!

    SvaraRadera
  2. Kan inte annat än hålla med dig! Det finns tyvärr andra konstiga sätt att visa sin "manlighet" på också... Som tågsurfning (en av Stora Sonens vänner har legat på sjukhus ett bra tag efter ett sådant "äventyr"), roof-jumping, mm mm...

    Läste att du gärna hade åkt till Sonisphere-festivalen :-)

    SvaraRadera
  3. Jupp, skulle gärna ha sett Metallica. Men det kanske du redan förstår om du tittar på musiken jag spelar på denna sida :-)

    SvaraRadera
  4. Japp! Men jag har alltid ljudet avstängt på datorn, sätter bara på ljudet om jag ska lyssna på något speciellt.

    Stämmer ganska bra med Makens och min musiksmak. Att jag inte tänkte på dig när jag vann biljetterna! Men Maken har lovat att åka med mig vid bra väder om jag inte får biljetterna sålda :-) I så fall försöker vi komma lagom till The Hives spelning, och åka hem efter Metallica. Ids inte stanna hela dagen.

    SvaraRadera