tisdag 21 juli 2009

Tråkigt väder = sängläge \o/

Både idag och igår har det varit växlande väder. Lite sol, lite regn och uppehåll och trist där emellan. Med en kraftig vind som bonus. Igår fick vi jackpot när vi gick förbi kupan (röda korsets secondhand butik), vi har nämligen i över ett år försökt hitta sängar som vi kan sova i när både vi och Marlénes föräldrar är här. Det finns två våningssängar i huset men vi vill inte sova på varandra på det sättet ;-). Och äntligen igår så fanns det sängar, inte bara en säng utan två 80x200 sängar, för 150kr styck. Vi slog till direkt, allt de behöver är ben och överdrag och båda de sakerna ska Marlénes föräldrar ta med sig när de kommer ner i slutet på veckan. Så igår möblerade vi vårat sovrum här nere på Öland. Jag plockade isär en garderob i bitar som ska upp på vinden (den ska jag gå med när jag skrivit det här), den tog allt för mycket plats och vi kännde att vi inte har behov av den. Sedan bytte vi byråer, ungarna fick våran lilla och vi tog deras lite större. Och slutligen tog vi in ett skrivbord från ett annat rum in till oss. Det är ett hemma bygge och jag tyckte det var lite väl rangligt för att ha en datorn på. Men det löste sig snabbt genom att jag fäste det i väggen med hjälp av två vinkeljärn, jag kände mig lite Martin Timell - light då ;-D

Så här ser vår datorhörna ut i sovrummet


Resten av dagen ska ägnas åt läsning, kanske lite pussel. Vi har varit på biblioteket här i Löttorp, där lånade jag en bok av Nick Perumov. Jag har inte läst honom förut men har hört att han ska vara bra. Han är en rysk fantsy författare som 2004 valdes till Europas bäste inom genren. Jag gillar fantasy böcker och ser fram emot att få läsa nu när jag har lite tid.

Min låneskörd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar