tisdag 21 juli 2009

Tisdagsmys

Det blev ingen vinst på DD. Tipset Senior fick av grannen var inte helt lyckat. Vi la till några hästar men fick inte in en enda kuse.
Jag fick trösta mig med lite mys till Morden i Midsomer. Vi hade skalade morötter och hade dipp till (Dippen gjorde vi på 3,5% turkisk yoghurt och taco krydda, mums). Senior kom in efter 20min av programmet och tog fram blomkål som han dippade, BLÄÄÄÄÄ. Hatar blomkål, klarar inte av det. Kokt blomkål mår jag fysiskt illa av när jag känner doften. Och rå stinker, tycker jag. En av två saker jag avskyr, den andra kanske ni får reda på en dag :-).
Tilltugget var gott men jag åt det lite med blandade känslor. Jag vet nämligen att jag kommer att ha gått upp i vikt när jag väger mig imorgon på morgonen. Ja, jag vet - väg dig inte varje dag för då blir du nojjig. Jag säger det själv till mina medlemmar. Jag vet dock vad plusset imorrn beror på. Mat sent. Och det är enda orsaken, för jag deffinitivt hållit mig inom mina points, det blev 19,5 idag. Och trots att jag kommer vara medveten om vad ökningen beror på, kommer jag att vara sur att det blev ett plus. Det kommer kännas som en förlust, MEN och här är ett viktigt men, jag kommer inte ge upp eller göra ngt speciellt för att kompensera det. Jag kommer tuffa på med mina points och se fram emot ett betydligt bättre resultat på torsdag morgon.

2 kommentarer:

  1. Blomkål som är så gott!!! Jag älskar kål i alla dess former! :)

    Och väga sig varje dag?! Tsss, just ett föredöme du är! ;) Batteriet i vår våg håller på att dö, men jag ska försöka låta bli att köpa nya ett tag så jag inte väger mig för ofta...

    SvaraRadera
  2. Jag gillar de flesta kålsorter, sedan jag blev tillsammans med Marléne har jag till och med börjat äta brysselkål. Men blomkål - NO WAY.

    Man kan väga sig varje dag förutsatt att man inte blir nojig och agerar utefter varje morgons vikt.
    Så om man har gått upp lite så ska man inte svälta sig under dagen och om man har gått ner så kan man unna sig lite extra eftersom det var neråt på vågen. Det blir en jojobantning av det hela.

    Det ultimata är att jämföra veckodag med veckodag, alltså måndag med måndag förra veckan, tisdag med tisdag förra veckan osv. :-)

    SvaraRadera