tisdag 14 juli 2009

Till Öland!!!

Ikväll börjar semestern! \o/
Jag har en klass kvar på ViktVäktarna, på Kungsholmen. Frågan är hur många som kommer?!?
Redan i maj började medlemsantalet sjunka. Det är lite lustigt, det är precis likadant varje år, folk inser att "shit, jag hinner visst inte gå ner 20kilo till Beach 200x, bäst att sluta att gå". Sedan skriver de in sig efter semestern, ett par kilo tyngre. Det de borde göra istället är att försöka lära sig hantera sommaren. För tro det eller ej, det kommer en sommar nästa år oxå, och nästa, och nästa, och nästa...

Men men, jag är glad att jag har medlemmar som faktiskt har fattat. Det som känns lite trist så här på sommaren då det är lite folk är att lektionerna blir lite lidande. Det är svårt att få igång en gruppdynamik och flyt på lektionerna, de känns lite för mycket som föreläsningar istället för kombinationen lektion/disskusion. Tyvärr så verkar de som skriver våra lektioner nere i Malmö glömt att vi inte har stora grupper, i veckans lektion till exempel ska vi bland annat dela upp medlemmarna i fyra fem grupper och låta dem disskutera. Svårt att få till fem grupper om det typ är tio eller så som stannar på lektionen :-)

Som sagt, idag börjar semestern. Vi ska till öland. När vi kommer hem släpper jag av Marléne hemma. Hon ska packa det sista, maten och så. Jag åker och bankar pengar, postar brev och hämtar mat på vårt favoritställe, Robbans pizzeria. De har helt underbara sallader som vi brukar ta, med färskt nybakat bröd gjord på pizzadeg, mums.
Efter maten packar vi det sista och ger oss iväg mot öland, vi åker på kvällen för att vi vill vakna där imorrn :-) plus att det är såååååå himla mysigt att åka över ölandsbron på natten.
Det blir bara tre i bilen, Marléne, Baileys och jag. Ungarna ska med sin pappa och hans familj på lyxkryssning till S:t Petersburg. Vi kommer alltså vara barnfria fram till söndag kväll (jabba ;-) ), då Senior kommer med ner med buss. Junior kommer nog flyga ner med morfar på måndag.

Öland är speciellt för Marléne, hennes mamma är född och uppvuxen där. Marléne har tillbringat en massa somrar där under sin uppväxt. När hon kör över ölandsbron så säger hon att hon är hemma. Och det är HON som måste köra över bron :-D

Det här blir min fjärde gång som jag är där på semester med min nya familj. Första gången var förra påsken, då åkte jag och junior ner medan Marléne och Senior hade varit i Gamleby och åkte därifrån. Förra sommaren var vi åter där, då åkte Marléne och ungarna i förväg och jag kom typ 8 eller 9 dagar senar...längsta veckan i mitt liv :-D. I påskas var vi där igen och nu är det alltså dags att ha semester där igen. Vi kommer vara där fram till 7 augusti då vi åker hem igen, så drygt 3 veckor. Det ska bli helt underbart, jag har verkligen kommit att älska ön. Det är avslappnat, man kan bara vara. Skiner solen åker man och badar/solar och regnar det så sitter man inne och lägger pussel eller spelar kort. Man kan ta långa skogsprommenader med Baileys. I år ska det tydligen vara mycket blåbär, så vi kommer plocka och ungarna kommer sedan sitta och sälja dem :-). Jag har oxå blivit lovad att få åka till en jordgubbsodling, jag kommer då äta mer än jag plockar för att ta med hem :-D

Har ni vägarna förbi Öland så är ni välkommna in på en fika eller ngt, vi bor i närheten av systembolaget i Löttorp så det är inte så svårt att hitta. Hör av er så hämtar vi :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar