lördag 11 juli 2009

Sent födelsedagsfirande hos pappa

Ska åka hem till mina föräldrar i S-tälje snart. På ett försenat födelsedagsfirande av min pappas 71års dag. Han fyllde 2 juli och då var junior i Barcelona och Marléne och jag skulle upp klockan 4 på fredagsmorgonen för att själva åka och besöka honom. Så vi bestämde, i samråd med mamma förstås :-), att vi skulle skjuta upp firandet en vecka, till idag.
Det blir en tillställning för de närmast sörjande, vi, mina föräldrar och Marlénes föräldrar. 8pers plus en hund med andra ord, skulle vi av ngn anledning "glömma" att ta med Baileys så lär vi inte bli insläppta av mamma :-D

Mamma tänker bjuda på buffé vilket lär innebära att hon har gjort mat inte till 8pers utan snarare 80 :-). Som vanligt kommer det att bli en prövning för mig, jag är en matmissbrukare som försöker att lära om. Som tur är har jag Marléne med mig som kan hålla koll på mig. Hon har lovat att sparka mig på smalbenet när hon tycker jag har fått nog. En del tycker nog att det verkar konstigt att jag inte kan stoppa själv, men jag fungerar så här. Har jag mat eller godsaker framför mig så är det en fiende som ska förstöras så fort som möjligt. Och skulle ngn säga "får du/ska du verkligen äta det här" så blir jag obstinat och ska på trots minsann visa att jag får, och äter mer än vad jag hade tänkt från början. Frågan är till vilken nytta?!? Den ende som får lida för det är ju jag. Som VV-konsulent ska jag ju föregå med gott exempel och leva som jag lär. Tro mig, jag försöker. Ikväll ska jag ta det lungt och njuta av maten, inte sluka den. Och komma ihåg att jag faktiskt är hemma hos mina föräldrar för att umgås med dem, det är det primära.

Jag återkommer ikväll med hur det gick och hur många blåmärken jag har på mina smalben :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar