torsdag 23 juli 2009

Semesterns tredje fas

Idag går våran semester här på Öland in i sin tredje fas. Marlénes föräldrar kommer ner tillsammans med Junior. Hur är det en tredje fas då?!? Jo, den första fasen var när Marléne och jag kom ner tisdagen förra veckan och varade till på söndag kväll då Senior kom ner med bussen.
Det var bara vi två här och Baileys. Min drömtillvaro med andra ord då jag aldrig har velat ha barn och inte gillar barn speciellt mycket. MEN, under hela den tiden fram till söndag kväll var det som om ngt var fel. Det var för tyst, för lugnt. På sätt och vis var det skönt för då fick framför allt Marléne vila upp sig lite men det var ändå ngt som fattades. Ungarna var inte med. Det är väl märkligt, de tar plats, de låter, man tjatar på de, man retar sig på dem men när de inte är där så saknar man dem. Kan väl bara betyda att jag älskar mina bonusbarn. Och det gick ganska fort att bli fäst vid dem.

Så idag kommer semestern in i fas 3, semester med svärföräldrar :-) Det ska bli spännande.
Innan vi har åkt hem har denna semester även haft en fjärde fas, mina föräldrar kommer ner sista veckan för att umgås lite med oss.

Jag hade faktiskt gått ner igår morse, trots att vi hade lite mys med grönsaker och dip sent på tisdagen. Jag hade minskat ett helt hekto :-) Men med tanke på att jag trodde att jag skulle ha gått upp så är det en framgång. Imorse blev det 7 hekto till, så nu ligger jag på 104,7.

1 kommentar:

  1. Tänk vad man kan sakna dem man tjatar på så mycket till vardags :-)

    SvaraRadera