söndag 19 juli 2009

Regn och rusk

Igår fick jag ännu en naturupplevelse, fast en som jag har varit med om tidigare. Ett riktigt åskväder. Blixtarna gick i varandra och det mullrade hela tiden. Två av blixtarna slog ner ett 100-tal meter från huset eftersom det knappt fanns en fördröjning mellan blixt och dunder.
Jag gillar åska, så länge jag är i ett hus som jag vet är säkert :-) Det är läckert att se blixtarna riva på himlen.

Förmidagen igår ägnades åt lite arbete, det fanns ingen sol att ta tillvara :-)
Jag städade ur bilen och efter lunch tvättade jag den. Jag måste ha ärvt min pappas sinne för biltvätt för att när han tvättar bilen så börjar det nästan alltid regna, och vad hände igår eftermiddag här......just det, REGN :-D

När bilen var tvättad åkte vi till Löttorps camping för att se resultatet i Kroppkake-VM. Det var ett mästerskap i tillagning inte ätning. Man utsåg den godaste och bästa kroppkakan. Det tävlades i två klasser, amatörer (hemmalagare) och proffs. Och man bedömde allt från utseende och konsistens till smak. Juryn hade nog ett svårt jobb. Jag skulle inte haft ngt emot att faktiskt sitta i juryn eftersom kroppkakor är så himla gott!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar