fredag 17 juli 2009

Plus på vågen

Jäkla skit, det blev ett hekto plus trots att jag igår låg på 18 points.
Det finns en förklaring till det hela men det känns ändå surt.
Skälet är att jag i onsdags kväll åt en väldig liten portion, det blev en omelett på 2 ägg, svamp, skinka och till det lite wokgrönsaker.
Gårdagens middag blev det mera kolhydrater och rent allmänt mera mat. Så jag visste när jag klev på vågen i morse att det skulle bli plus och likt förbaskat blev man besviken när man fick rätt.
Trots att man visste så blir man ändå besviken. Det är lite lustigt hur vi människor fungerar ibland, för jag tror inte att jag är ensam om detta :-)

På den positiva sidan av vår nysatsning är att jag nu två dagar i rad har vaknat och varit hungrig. Det är väldigt länge sedan ngt sånt har upplevts av min kropp.

Det är väl beviset att det börjar hända saker och ting i min kropp och att fettet börjar brännas bort.

4 kommentarer:

  1. Å du som säger att man inte ska väga sej varje dag!!!

    SvaraRadera
  2. Vikten på maten du åt igår kväll var större än vikten på maten du åt på onsdagskvällen. Klart att man väger mer på morgonen då. Ren matematik. :-)

    SvaraRadera
  3. Jag vet allt det där Malde, men det känns lika surt för det.

    SvaraRadera
  4. Jag förstår precis vad du menar och jag vet åxå att du kommer klara detta, du har inställning på rätta sidan:)

    SvaraRadera