måndag 20 juli 2009

En bra matvecka igen

Det blev en bra matvecka igen, efter månader med stress och slarv har vi skärpt oss igen.
Och resultatet kom med en gång, jag droppade från 108,6 till 105,9, -2,7 alltså. Och det med en tisdag förra veckan som innehöll mycket mat, varav en del var snabbmat och 300g godis (haibilennärviåkertillöland-godis :-) ). För Marlénes del blev det inte samma siffror hon droppade men det blev -0,8 och det är SUPER bra, hon har varit jätteduktig, det är hon som har stått för matplaneringen. Hon letade i våra VV-kokböcker och tog fram det hon ville äta. Sen fick jag tillaga, en helt ok arbetsfördelning. :-)

Gårdagen var en slööööö dag, det regnade hela dagen så vi höll oss inne och slappade. Det blev lite DS spelande - GTA-China Wars och lite läsning för mig och läsning för Marléne, jag tror hon plöjde 2 eller 3 tidningar förutom DN-söndag :-). På kvällen satt jag och tittade på video. Det blev Ice Age :-) och jag såg den svenska versionen. I vanliga fall när jag tittar på tecknade filmer så vill jag se de i orginal. Den svenska dubbningen är normalt sett inte lika bra. I t ex Shrek vill man ju ha Mike Myers som trollet, Eddie Murphy som åsnan och Cameron Diaz som prinsessan, annars blir det fel tycker jag. Men i fallet Ice Age tycker jag att de svenska rösterna är bättre än orginalet, specielt Sid som görs av Robert Gustafsson är superb. En annan film där de svenska insatserna motsvarar orginalet är Aladin. I orginalet görs anden av Robin Williams men den svenska insatsen av anden är minst lika bra, den görs av Dan Ekborg.

Idag ska jag slutföra bilstädningen, torka bilen innuti och kanske spola av den en gång till. Det blev för klent tryck sist och inte så rent som jag ville ha det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar